Spory mezi Kolínem a Ovčáry ohledně sídla automobilky TPCA pokračují. Sídlo firmy totiž ze zákona musí být totožné s místem, kde skutečně působí. V případě automobilky jde o katastrální území Ovčáry. „Rádi bychom se bavili o integraci, ale pro tuto diskuzi zatím nebyl vytvořen prostor. Věřím však, že k jednání dojde...,“ řekl kolínský místostarosta Jiří Buřič s tím, že prozatím proběhlo pouze jedno jednání s negativním výsledkem. Jedním dechem dodal, že pokud budou Ovčáry nadále odmítat, poskytne prohlášení, které podpoří věcnou argumentací. „Klidně to zajdu vysvětlit přímo občanům Ovčár, třeba i do hospody,“ řekl místostarosta. „Jedná se zde především o oblast ekonomickou, o které by obyvatelé Ovčár měli vědět.“
Jedním z želízek v ohni, které je Kolín připraven použít, je např. protihlukový val u Ovčár. Ten má zčásti financovat Kolín. Na otázku, zda jsou Ovčáry připraveny jej hradit, kolínský místostarosta prý do dneška odpověď nedostal. Val není součásti průmyslové zóny, Kolín k jeho financování tudíž nic nezavazuje, přesto prý již hradí některé přípravné aktivity. Protihlukový val o cca 300.000 m3 přijde na 70 mil. Kč, které zainvestuje stát. Finanční zátěž pro Kolín má ve finále činit cca 7 mil. Kč. Tento závazek by v případě negativních jednání o integraci - podle Buřiče - mohl Kolín přehrát na Ovčáry.
kop