Cestující, kteří pravidelně jezdí vlakem z Kolína na Prahu, důvěrně znají soupravy CityElefant. Šance na svezení modernější soupravou přijde až za 5 let, kdy dojde ke změně dopravce na hlavních vlakových linkách na území Prahy a Středočeského kraje. Do roku 2028 totiž trvá smlouva se stávajícím dopravcem, Českými drahami.

Rada Středočeského kraje a Rada i Zastupitelstvo hl. m. Prahy před několika dny schválily vyhlášení obří veřejné zakázky (za 142 miliard korun) na železničního dopravce, který bude železniční linky ve Středočeském kraji provozovat od roku 2029 následujících 30 let.

Podmínkou zakázky je i pořízení minimálně šedesáti nových velkokapacitních elektrických jednotek EMU 400 s kapacitou nejméně 380 míst k sezení. Ty by měly nabídnout více místa, pohodlí, klimatizaci, bezbariérovost, dostatečně velké prostory pro kočárky a jízdní kola i funkční internetové připojení. Protože objednání a výroba jednotek trvá 5 let, je zakázka vypsána v pětiletém předstihu.

Šedesát nových vlakových jednotek bude od roku 2029 nasazeno na šest tratí ve středních Čechách a mezi nimi jsou i dvě linky projíždějící Kolínem - linka S1 (Praha – Poříčany – Kolín) a linka R41 (Praha – Poříčany – Kolín – Kutná Hora).